X
egov

You are here

Жауап берілген сұрақтар

Сұрақ тақырыбы: 

Саламатсыз ба! Мен 2016 жылдан бері балалар үйінде кадр бөлімінің инспекторы қызметін атқарудамын. ҚР Үкіметнің 30.01.2008 жылғы №77 қаулысына сәйкес кадр бөлімінің инспекторы лауазымы 1,0 жүктеме берілген (Балалар үйіндегі тәрбиеленуші-воспитанник саны 130 адам). Енді, балалар үйінде яғни мекемеде бала саны азайды, болжаммен 70 тәрбиеленуші қалады. Бірақ, балалар үйі атауы "орталық" деп өзгеруіне байланысты штат сандары қосылуда. Сонымен, болжаммен 134 адам санына, "кадр бөлімінің инспекторы" лауазымын 1,0 жүктемемен қалдыруға рұқсат па?

Жауап: 

Құрметті Гульзира Каныбековна!
Қазақстан Республикасы Еңбек кодексінің 8-бабының 3-тармағына сәйкес жұмыскерлердің жекелеген санаттарының еңбегін құқықтық реттеудің ерекшеліктері осы Кодексте және Қазақстан Республикасының өзге де заңдарында белгіленеді.
Осыған орай, Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2008 жылғы 30 қаңтардағы № 77 Қаулысының 5-тармағына сәйкес жетім балаларға, ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға арналған ұйымдарда кадрлар жөніндегі инспекторлардың жүктеме бірлігі, тәрбиеленушілер топтарының санына байланысты өзгеріп отырады. Яғни 5-9 топқа дейін 0,5 бірлік, 10-нан жоғары топқа 1 бірлік жүктеме.
Сонымен қатар, Сізге, аталған сұрағыңыз бойынша қосымша түсініктеме алу үшін, білім беру саласындағы уәкілетті орган - Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігіне хабарласуыңыз қажет.

Сұрақтың нөмірі: 349517
25 мамыр, 2018 - 12:27 өзгертілді

Сәлеметсізбе?! 

Жауап: 

Құрметті Теңдік сәлеметсіз бе!

ҚР «Міндетті әлеуметтік сақтандыру туралы» Заңына сәйкес жүктілігіне және босануына байланысты табысынан айрылған жағдайы бойынша әлеуметтік төлем (бұдан әрі – әлеуметтік төлем) тағайындалады.
Аталған әлеуметтiк төлем мөлшерi әлеуметтік аударымдарды есептеу объектісі ретінде ескерілген табыстың орташа айлық мөлшерін еңбекке жарамсыздық күндері санының тиісті коэффициентіне көбейту арқылы айқындалады.
Әлеуметтiк аударымдарды есептеу объектiсi ретiнде ескерiлген табыстың орташа айлық мөлшері әлеуметтік төлемге құқық басталған айдың алдындағы соңғы күнтізбелік он екі ай ішінде әлеуметтік аударымдар жүргізілген (осы кезеңде әлеуметтік аударымдарда үзілістердің болу-болмауына қарамастан) табыстар сомасын он екіге бөлу арқылы айқындалады.
Осы орайда, әлеуметтік төлемге құқық басталған кезеңнен 2017 жылғы сәуір айынан бастап 2018 жылғы наурыз айлары арасында әлеуметтік аударымдар болған жағдайда әлеуметтік төлем уақытша еңбекке жарамсыздық парағы негізінде тағайындалады.
Сонымен қатар, 2018 жылғы қаңтар айынан бастап 2018 жылғы наурыз айлары арасында әлеуметтік аударымдар болмағанына байланысты Сіздің әлеуметтік төлемге құқығыңыз жоқ.

Сұрақ тақырыбы: 

Cәлеметсіз бе, Мадина Абылкасымова . Менің сізге базалық зейнетақы тағайындау жөнінде қояр сұрағым бар.    Әкем, Қаумбеков Ж.С. зейнеткерлікке 1997 жылдың мамыр айында ІІБ-нен шыққан. Онда жалпы еңбек өтілімі 31 жыл болды. 1998 жылдың мамыр айынан 2011 жылдың маусым айына дейін азаматтық мекемеде жұмыс істеді. осы жылдар бойы ай сайын зейнетақы қорына жарналар аударылып тұрды және де әлеуметтік салымдар ұсталып тұрды. Ол жөнінде анықтамалары бар және де еңбек кітапшасында жазылған.

СҰРАҚ: Базалық зейнетақы есептегенде 33 жылға жетпей тұрған 2 жыл осы кейінгі еңбегінен қосыла ма?

Жауап: 

Гульмира Жанатқызы!

2018 жылдың 1 шілдесінен бастап азаматтардың зейнетақы жүйесіне қатысу өтіліне байланысты базалық зейнетақы төлемді тағайындау тәртібі өзгертіледі.
Зейнетақы жүйесіне қатысу өтілі 10 жыл және одан кем болатын адамдар үшін базалық зейнетақы ең төмен күнкөріс деңгейінің 54 % мөлшерінде белгіленетін болады, базалық зейнетақының мөлшері 10 жылдан асқаннан кейін әрбір жылға 2 %-ға ұлғаяды және қатысу өтілі 33 жыл және одан көп болса, ең төмен күнкөріс деңгейінде белгіленеді.
Сол себептен, қазіргі зейнеткерлер үшін зейнетақымен қамсыздандырудың ортақ, сол сияқты жинақтаушы жүйелеріне қатысу өтілін ескере отырып, базалық зейнетақыны қайта есептеу жүргізілетін болады.
Бұл еңбек өтілі көп болса да, төмен мөлшерде зейнетақы алатын зейнеткерлер үшін зейнетақы төлемдерінің мөлшерін арттыруға мүмкіндік береді.
Айта кететін жайт, зейнетақы мөлшерін арттыру зейнетақы ісіндегі құжаттарға сәйкес жүргізіледі. Қайта есептеу қосымша құжаттарды талап етпей жүзеге асырылады, яғни зейнеткерлерге ешқайда бару керек емес, себебі еңбек өтілі туралы ақпарат зейнетақы істерінде, ал міндетті зейнетақы жарналарын төлеу мерзімі – міндетті зейнетақы жарналарын төлеу туралы деректер базасынан алынады.
Сонымен, 2018 жылдың 1 шілдесінен бастап базалық зейнетақы төлемі қайта есептелгеннен кейін сұрақтар туындаса түсініктемелер алу үшін тұрғылықты жеріңіз бойынша Мемлекеттік корпорациясына немесе Еңбек, әлеуметтік қорғау және көші-қон комитетінің Департаментіне өтініш беруіңізге болады.

Сұрақтың нөмірі: 349431
16 мамыр, 2018 - 09:18 өзгертілді
Сұрақ тақырыбы: 

Cәлематсыздерме? сұрағым шағын кәсіпкерлікке қолдау жобалары туралы- толық ақпарат алу, яғни Өрлеу жобасы, Парыз бағдарламасы,  «Doing Business» және басқада осы сынды кәсіпкерлікті дамытушы  жобалар туралы  ақпаратты қайдан алуға болады?

Жауап: 

Құрметті Сымбат Муратовна!

Қазақстан Республикасының Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі (бұдан әрі – Министрлік) Сіздің шағын кәсіпкерлікке қолдау жобалары туралы сауалыңызды қарап, келесіні хабарлайды.
Қазақстанның жеке кәсіпкерлік субъектілерінің корпоративтік әлеуметтік жауапкершілік принциптерін қалыптастыру мен ілгерілету және оларды осы саладағы ең үздік тәрбиені енгізуге ынталандыру мақсатында Бизнестің әлеуметтік жауапкершілігі жөніндегі «Парыз» конкурсы Қазақстан Республикасы Президентінің 2008 жылғы 23 қаңтардағы № 523 Жарлығымен бекітілді.
Сонымен бірге, Бизнестің әлеуметтік жауапкершілігі жөніндегі «Парыз» конкурсы туралы ақпаратпен Министрліктің www.paryz.enbek.gov.kz сілтемесі арқылы өтіп танысуға болады.
Doing Business бағдарламасы туралы ақпарат www.doingbusiness.org сайтында қамтылған.
«Өрлеу» жобасы 2018 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысын тоқтатты.

Сұрақтың нөмірі: 349357
11 мамыр, 2018 - 11:22 өзгертілді

Саламатсыздарма.

Қызметтік іссапарға1 (бір) күнге шыққан кезде тәулік ақы төленедіма екен?  

Жауап: 

ҚР Еңбек кодексінің 127-бабына сәйкес іссапар уақытында жұмыскердің жұмыс орны (лауазымы) мен іссапар күндеріне келетін жұмыс күндері үшін жалақысы сақталады.
Іссапарларға жіберілетін жұмыскерлерге:
1) іссапарда болған күнтізбелік күндері үшін, оның ішінде жолдағы уақыты үшін тәуліктік төлемдер;
2) баратын жеріне дейінгі және кері қайтқандағы жол жүру шығыстары;
3) тұрғын үй-жайды жалға алу шығыстары төленеді.
Осыған орай, іссапарға бір тәулікке шыққан кезде жұмыскерге тәуліктік төлемдер төленуі тиіс.
Егер Сіз мемлекеттік бюджет есебінен ұсталатын мемлекеттік мекеме қызметкері болсаңыз, онда аталған қызметкерлерге ҚР шегінде қызметтік іссапарларға жіберу кезіндегі шығындарды өтеу тәртібі мен шарттары «Мемлекеттiк бюджеттiң есебiнен ұсталатын мемлекеттiк мекемелер қызметкерлерiнiң, сондай-ақ, Қазақстан Республикасының Парламенті депутаттарының Қазақстан Республикасының шегiндегi қызметтiк iссапарлары туралы ереженi бекiту туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2000 жылғы 22 қыркүйектегі № 1428 Қаулысы (бұдан әрі - Ереже) негізінде айқындалады.
Ереженің 10-тармағына сәйкес егер iссапарға жiберiлген қызметкер тұрғылықты жерiне күн сайын қайтып келсе, онда жол жүру билеттерi болған кезде тәулiкақыны (тәулiкақының орнына үстемеақы) төлемей, тек қана көлiктiк шығыстар өтеледi.

Сұрақтың нөмірі: 349355
3 мамыр, 2018 - 17:46 өзгертілді

Сәлеметсізбе. Мемлекеттік мекемеде жұмыс жасайтын штаттантыс оператор  (программист) 0,5 бірлікпен  2012 жылдан бастап 2018 жылға дейін жыл сайынғы кезекті еңбек демалысына мүлдем  шықпаған болса, жұмыстан босатылған кезде өтемақы қалай есептеледі?

Жауап: 

ҚР Еңбек кодексінің (бұдан әрі - Кодекс) 96-бабына сәйкес еңбек шарты тоқтатылған кезде жыл сайынғы ақы төленетін еңбек демалысын (жыл сайынғы еңбек демалыстарын) пайдаланбаған немесе толық пайдаланбаған жұмыскерге жыл сайынғы ақы төленетін еңбек демалысының (жыл сайынғы еңбек демалыстарының) пайдаланылмаған күндері үшін өтемақы төлемі жүргізіледі.
Пайдаланылмаған еңбек демалысы күндерінің саны жұмыс істелген уақытқа үйлесімді есептеледі.
Аталған өтемақы сомасын айқындау үшін пайдаланылмаған демалыс күндері жұмыскер жұмыстан босатылған күннен кейінгі бес күндік немесе алты күндік жұмыс аптасы күнтізбесі бойынша жұмыс күнінен бастап саналады және жұмыс режимі ескеріле отырып осы кезеңге сәйкес келетін жұмыс күндері алынады.
Пайдаланылмаған еңбек демалысының күндері үшін өтемақы орташа жалақыны есептеу арқылы төленеді.
Орташа жалақыны есептеу тәртібі Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2015 жылғы 30 қарашадағы № 908 бұйрығымен бекітілген Орташа жалақыны есептеудің бірыңғай қағидаларына сәйкес жүргізіледі.
Бес күндік, сондай-ақ алты күндік жұмыс аптасында орташа айлық жалақыны есептеу белгіленген қосымша ақылар мен үстемеақылар, сыйлықақылар және еңбекақы төлеу жүйесінде көзделген тұрақты сипаттағы басқа да ынталандыру төлемдері ескеріле отырып, тиісті кезеңдегі орташа күндік (сағаттық) жалақының есебінен нақты жұмыс істелген уақыт үшін жүргізіледі.
Орташа жалақыны есептеу кезінде осы Қағидаларға қосымшада көрсетілген төлемдер ескерілмейді.
Қағидаларға сәйкес қызметкердің орташа жалақысы орташа күндік (сағаттық) жалақыны оқиға кезеңіне сәйкес келетін жұмыс күндерінің (жұмыс сағаттарының) санына көбейту жолымен есептеледі.
Барлық жағдайларда орташа күндік (сағаттық) жалақы есеп айырысу кезеңде есептелген жалақы сомасын есеп айырысу кезеңдегі жұмыс күндерінің (сағаттарының) санына бөлу жолымен айқындалады.
Осыған орай, қызметкер жұмыстан босатылған кезде еңбек демалысының пайдаланылмаған күндері үшін өтемақы жоғарыда көрсетілген тәртіп бойынша жүргізіледі.
Сонымен бірге, ақпарат ретінде хабарлаймыз: Кодекстің 94-бабына сәйкес пайдаланылмаған жыл сайынғы ақы төленетін еңбек демалысын не оның бір бөлігін қатарынан екі жыл бойы бермеуге тыйым салынады.

Сұрақтың нөмірі: 349322
28 сәуір, 2018 - 19:42 өзгертілді
Сұрақ тақырыбы: 

Құрметті Мәдина Ерасылқызы! Мемлекеттік коммуналдық мекемесінің директорын тағайындау үшін 2012 жылғы 21 мамырдағы «Басшылардың, мамандардың және басқа да қызметшілер лауазымдарының біліктілік анықтамалығын бекіту туралы» № 201-ө-м Бұйрығына сәйкес 5 жыл басшылық лауазымы болуы қажет. Осы тұрғыда егер тұлға ЖШС директоры және қоғамдық бірлестіктің төрағасы қызметтерінде 5 жыл істеген болса мемлекеттік коммуналдық мекемесінің директоры лауазымы қызметіне тағайындау заңды ма?

Жауап: 

Құрметті Ұлжан Ғаппаровна!
«Басшылардың, мамандардың және басқа да қызметшілер лауазымдарының біліктілік анықтамалығын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 2012 жылғы 21 мамырдағы № 201-ө-м бұйрығына сәйкес ұйым директорына мына біліктілік талаптар қойылған: Тиiстi мамандық бойынша жоғары (немесе жоғары оқу орнынан кейiнгi) бiлiм және экономикалық қызмет түрінде тиісті ұйым бейінінде басшы лауазымында жұмыс стажы кемінде 5 жыл болуы тиіс. «Іскер әкімшілік магистрі» ғылыми дәрежесі немесе басқару (менеджмент) саласында қосымша білімінің болғаны дұрыс.
Бұл ретте, ЖШС директоры, Қоғамдық бірлестігі төрағасы және басқа да заңды тұлға басшысы ретінде атқарған қызмет уақыты басшы лауазымында жұмыс атқарған стажына кіреді.

Сұрақтың нөмірі: 349286
11 мамыр, 2018 - 17:06 өзгертілді

1. 2015  жылы аудандық газеттердің 49 проценті, кей жерлерде 51 проценті жеке кәсіпкерлік құрылымдарға сатылды. 49 проценті бар жеке кәсіпкер, аудандық газет қызметкерлерінің штаттық кестесі бойынша лауазымдық жалақыларын белгілеп бекітуге, мемлекеттік тапсырысқа берілген қаржыға және газеттің жазылудан жарнамалық қызметтен түскен қаржыларына иелік етуге құқысы бар ма? 

Жауап: 

Құрметті Уәлихан Темірханұлы!
Мемлекеттік тапсырысқа берілген қаржыға және газеттің жазылудан жарнамалық қызметтен түскен қаржыларына иелік етуге ҚР Еңбек Кодексімен (бұдан – әрі Кодекс) реттелмейді және осы сұрақтар бойынша түсініктеме беру ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің құзіретіне кірмейді.
ҚР Еңбек кодексінің 107-бабына сәйкес мемлекеттік бюджет қаражаты есебінен ұсталмайтын ұйымдардың жұмыскерлерінің еңбекке ақы төлеу жағдайлары еңбек, ұжымдық шарттардың талаптарында және (немесе) жұмыс берушінің актілерінде айқындалады.
Бұл ретте, келісімдерде, еңбек, ұжымдық шарттарда және жұмыс берушінің актілерінде айқындалған еңбекке ақы төлеу талаптары Кодексте және Қазақстан Республикасының өзге де нормативтік құқықтық актілерінде белгіленген талаптармен салыстырғанда нашар бола алмайды.
Іссапарларға жіберілетін жұмыскерлер үшін кепілдіктер мен өтемақы төлемдері Кодекспен реттеледі.
Осылай, Кодекстің 127-бабына сәйкес іссапар уақытында жұмыскердің жұмыс орны (лауазымы) мен іссапар күндеріне келетін жұмыс күндері үшін жалақысы сақталады.
Іссапарларға жіберілетін жұмыскерлерге:
1) іссапарда болған күнтізбелік күндері үшін, оның ішінде жолдағы уақыты үшін тәуліктік төлемдер;
2) баратын жеріне дейінгі және кері қайтқандағы жол жүру шығыстары;
3) тұрғын үй-жайды жалға алу шығыстары төленеді.
Жұмыскерлерді іссапарларға жіберудің шарттары мен мерзімдері еңбек, ұжымдық шарттарда немесе жұмыс берушінің актісінде айқындалады.

Сұрақтың нөмірі: 349278
5 мамыр, 2018 - 18:05 өзгертілді
Сұрақ тақырыбы: 

 

Салемеметсіз бе!

Жауап: 

Құрметті Ақсамал Нұрлановна!

«Барлық қызмет салаларына ортақ мемлекеттiк мекемелер мен қазыналық кәсіпорындар мамандарының жекелеген лауазымдарының бiлiктiлiк сипаттамаларын бекіту туралы» ҚР Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2016 жылғы 1 қыркүйектегі № 775 бұйрығы тек мемлекеттiк мекемелер мен қазыналық кәсіпорындары жұмыскерлеріне таратылады.
«Басшылардың, мамандардың және басқа да қызметшілер лауазымдарының біліктілік анықтамалығын бекіту туралы» ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 2012 жылғы 21 мамырдағы № 201-ө-м бұйрығы басшылардың, мамандардың және тағы да басқа қызметшілер лауазымдарының біліктілік анықтамалығы ҚР еңбек заңнамасына сәйкес қызметкерлерге біліктілік талаптарын белгілеу үшін негіз болып табылады және еңбек қатынастарын реттеумен, ұйымдастырушылық - құқықтық нысанына қарамастан әртүрлі экономикалық қызмет түрлерімен айналысатын ұйымдарда мамандарды басқарудың тиімді жүйесін қамтамасыз етуге байланысты мәселелерді шешу үшін қолданылады.
Сіздің жағдайыңызда, біріншіден «Педагог қызметкерлер мен оларға теңестірілген тұлғалардың лауазымдарының үлгілік біліктілік сипаттамаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2009 жылғы 13 шілдедегі № 338 бұйрығын, ал онда реттелмеген мәселелер бойынша бірінші Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрінің 2016 жылғы 1 қыркүйектегі № 775 бұйрығын, содан кейін ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 2012 жылғы 21 мамырдағы № 201-ө-м бұйрығы басшылыққа алу қажет.

.

Сұрақтың нөмірі: 349273
11 мамыр, 2018 - 17:02 өзгертілді

Саламатсыз, мемелекеттік мекемеге 11.03.2012 жылы жетекші маман есепші болып қабылданып, 02.07.2012 жылы штат саны лимитінің қысқартылуына байланысты 02.07.2012 жылы жеке еңбек шарты негізінде есепші болып қабылдандым.11.11.2013 жылы бас маман есепші штаттық бірлік беруіне байланысты 11.11.2013 жылы бас маман есепші болып ауыстым. Сұрағым: менің жеке еңбек шарты негізінде қызмет атқарған уақыттағы еңбек өтілім  мемлекеттік қызметте еңбек ақы белгілеу коэффиентін анықтаудағы еңбек өтілін есептегенде қосылады ма?

Жауап: 

Құрметті Жанар Адилкановна!
Мемлекеттік мекемелердің және қазыналық кәсіпорындардың қызметкерлеріне еңбекақы төлеу «Азаматтық қызметшілерге, мемлекеттік бюджет қаражаты есебінен ұсталатын ұйымдардың қызметкерлеріне, қазыналық кәсіпорындардың қызметкерлеріне еңбекақы төлеу жүйесі туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2015 жылғы 31 желтоқсандағы № 1193 қаулысымен (Бұдан әрі – Қаулы) анықталады.
Қаулының 4-тармағының 3)-тармақшасына сәйкес ұйымдар қызметкерлерінің лауазымдық айлықақыларын (тарифтік мөлшерлемесін) айқындау мақсатында орталық атқарушы және өзге де мемлекеттік органдар (келісім бойынша) мамандығы бойынша жұмыс өтілін (қызмет саласының ерекшеліктерін ескере отырып) есептеудің тәртібі мен шарттарын айқындайды.
Мысалы, педагогика саласындағы еңбек өтіл Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің «Бiлiм ұйымдары мен ғылыми ұйымдардың қызметкерлерiне мамандық бойынша жұмыс стажын есептеу ережесiн бекiту туралы» 2010 жылғы 14 маусымдағы № 302 Бұйрығымен анықталады.
Жоғарыда айтылғандардың негізінде, Сіз осы сұрағыңыз бойынша құзырлы мемлекеттік органға хабарласуыңыз қажет.

Сұрақтың нөмірі: 349252
3 мамыр, 2018 - 17:55 өзгертілді

Беттер

ҚР тәуелсіздік жылдарындағы жетістіктері
«ӨРЛЕУ» жобасы
Қазақстанда іске асырылып жатқан үздік әлеуметтік жобалар
«Еңбек жолы» Республикалық конкурсы
Әлеуметтік қызмет көрсету жүйесін одан әрі жаңғырту тұжырымдамасы
Еңбек дағдыларын дамыту және жұмыс орындарын ынталаңдыру
Жаңа ұлттық қызметтер жіктеуіші